-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33498 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

اينكه خداوند ما را بوجود آورده لابد براي ما حقي قائل بوده كه بوجود آورده است و اين حق زيست و بوجود آوردن را باد داده است بنابراين چرا مساوات و برابري را رعايت نكرده است؟


ـ457ـ
اولاً موجودات جهان برخداوند حقي ندارند و اين كه خداوند به آنان هستي داده براي خداوند حق بوجود مي آورد نه براي آنان. ثانياً فرق است ميان مساوات و عدالت، آنچه مراعات آن لازم است عدالت است و تساوي در بسياري از موارد ظلم و خلاف عدالت مي باشد و اساساً در جامعه انساني، مانند ديگر مجموعه ها وجود اختلاف لازمه و اجتناب ناپذير است مثلاً در يك اتومبيل ملاحظه مي كنيم انواع و اقسام آهنهاي كوچك و بزرگ و پيچ و مهره هاي مخلتف و جنسهاي گوناگون از شيشه و تشكهاي ابري و فنرهاي آن و ساير لوازمات همه و همه دست بدست هم داده اند تا يك اتومبيل بوجود آمده است آيا مي شود گفت چرا مهره هاي كوچك و بزرگ نشده و شاسي آن از جنس شيشه و شيشه از جنس پلاستيك نشده است و امثال اين مطالب كه در حقيقت گواه بر بي اطلاعي كامل شخص معترض است؟ هرگز چون اين اختلاف در آن نباشد اصلاً اتومبيل نيست همانطور كه اگر اختلافي در جهان نبود اصل جهان هم نبود. زندگي اجتماعي انسان باطني است و اين تعاون و همكاري حاصل نمي شود مگر از طريق اختلاف در مراتب و شؤن انسانها زيرا اگر همه داراي يك هنر ويك تعاون و همكاري حاصل نمي شود مگر از طريق اخلتلاف در مراتب و شئون انسانها زيرا اگر همه داراي

ـ458ـ
يك هنر و يك ذوق و يك استعداد باشند چرخ زندگي كه براساس اختلاف در مشاغل و كارها با سرعت قابل توجهي حركت مي كند از كار مي يافتد و مايحتاج مردم و به طور كلي طرق بهره برداري از امكانات در همه جا متوقف مي گردد.
بر اساس اين اختلاف در مراتب ضرروتاً افراد از حقوق مختلف و متفاوت برخوردار مي شوند چرا كه همچنان كه گذشت مساوات و برابري در همه موارد صحيح نيست و مقتضاي عدالت نمي باشد.

(بخش پاسخ به سؤالات )


ـ459ـ

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.